Mamele din ziua de azi…

Posted: 3 Septembrie 2011 in Relaxari
Etichete:, ,

De pe acum stiu ca dupa postul asta o sa-mi aud niste vorbe rele. Nu e intentia mea sa supar pe cineva. Doar vreau sa prezint ce am observat eu in cei 3 ani de experienta ca tata si sot. Inspiratia mi-a venit in 1 Septembrie cand am participat la prima mea sedinta cu parintii, mai bine ii zicea sedinta cu mamele. Io cred ca ceilalti tati stiau ce-i asteapta, si de-aia numa io cu inca doi am fost prezenti din grupul celor care fac pipi din picioare. Mamele discutand despre ce e mai bine pentru copiii lor is suportabile in numar de 1-2, evitabile in numar de 3-4, dar absolut sarite din tipar in numar mai mare.

Toti avem mame. Cred ca sunt putine exceptii… Dar eu nu mi-o amintesc pe a mea sa fie obsedata de mine. Si zic asta pentru ca am intalnit cateva exemplare, ocazional, care chiar erau nebune cand vine vorba de „puiul lor”. Acuma io chiar inteleg instinctul matern, sa-ti protejezi copilul si sa te faci luntre si punte pentru el, dar exista o limita. Acuma limita asta mi se pare ca s-a impins pana la un nivel incredibil. Evolutia tehnologica ar fi de vina…

Sa incepem cu bebelul. Care se naste in maternitate (sterila, teoretic), se tine in incubator (daca e cazul). Dupa trei zile, chair daca e Iulie, copilul se acopera cu 3 paturi si se scoate maxim 8 metri pana la intrarea in masina. Buuun, asta ar fi explicatia de ce decesele infantile sunt mult mai mici decat in secolul XVIII. Aici mama nu prea are de ales, ca intervine bunica, matusa, care acum sunt mai crizate decat biata mamica care oricum nu stie pe ce planeta e. Si e bine.

Ajuns acasa, bebele este ferit de orice urma de curent, stres, infectii (Doamne fereste sa tusesti ca esti dat afara in suturi). Sticlele sunt spalate cu antiseptice speciale, sticlutele fierte in tot felul de scule scumpe cu aburi sau fara.  Dar sa zicem ca inca mamele nu au un cuvant important de spus, deoarece multe din instrumentele astea se primesc cadou de la bunica, matusa etc. Se duc lupte crunte pe forumuri cu privire la cel mai bun lapte praf. Daca e iarna atunci in casa trebuie sa fie minim 25 de grade (vedeti sectiunea Ambianta Optima).

Dupa ce au trecut si colicii, si bebele chiar doarme, mama incepe incet incet sa descopere ca are timp liber, si in loc sa-l foloseasca la treburi normale gen vazut seriale, masat sotul pe gat cand vine rupt de la munca, citit o carte de Stephen King, ea incepe sa se streseze: „Ai vazut cum rade la sotul cand vine acasa? E clar, pe el il iubeste mai mult decat pe mine, care ma sacrific zilnic pentru el…” sau „E normal sa doarma 3 ore dupa-masa, in loc de 4?”

Dupa vre-un an, mama incepe sa rada de ce idei avea acum 9 luni, dar dezvolta incet alte obsesii: copilul trebuie sa fie super imbracat cand ies afara (adica iarna de-abia poate sa se aplece la zapada), incepe sa tapiteze cu tot felul de chestii scumpe colturile casei, scarile, colturile mobilelor… Provizia de siropuri se dubleaza.

Copilul umbla bine de ceva vreme, si mama trebuie sa se intoarca la servici (asta daca nu patiti ca nevasta-mea, care a prins gustul libertatii de cele 8h/zi de birou), asa ca incepe fuga dupa crese/gradinite. Dupa multe analize, se decide la una, care se potriveste cel mai bine. De multe ori dupa 6 luni o schimba, pentru ca s-a inselat. Asculta tot felul de povesti de la prietene („Prietena unei prietene de-a mele mi-a zis ca la gradinita X a mers sa-si ia fata si fetita ei se juca afara doar in sosete…”) si le ia de bune. Citeste cu sfintenie blogul gradinitei, devine mama activa, postand si ea acolo pareri si comentarii. La sedintele cu parintii se cearta cot la cot cu celelalte mamici pe teme gen: „Cand e mai bine sa se plateasca taxa de gradinita si taxa de mancare” sau „Cand sa dam copilului fructul: dimineata sau dupa-masa”. Acasa copilul trebuie sa manance un numar minim de linguri de supa pentru ca ea sa nu fie nefericita. Daca mananca, de obicei nu e fericita pana nu mai mananca si felul doi si desert.

Sotul e vazut de multe ori ca un instrument care o ajuta in munca ei titanica. Sunt cativa norocosi care au parte de acelasi tratament de dinainte ca odorul sa vina pe lume, dar majoritatea nu mai pupa viata aia, si trebuie sa se adapteze. In general in loc sa discute cu sotul problemele de cuplu, ele se indreapta spre forumuri (el oricum e prost si nu stie nimic).

Cam aici am ajuns. Oare am uitat ceva?

Comentarii
  1. ruxifuxi spune:

    Draga Nexu, prinsi in Antalya ca turoperatorul a dat faliment, stand cu laptopul in brate( tehnologia asta bat-o vina cum zici tu) rad ff bine . Sor`mea , as usual, lasa ca o sa vezi tu cum e sa faci copii :))))))) mi se pare mie sau tocmai ai descriso pe : dia, ioana, miha etc? )))))

Lasă un răspuns

