Houston, give us a shuttle to have a problem

Posted: 12 Iulie 2011 in Tristeturi
Etichete:, , ,

Nu au prea scris ziarele despre asta, dar vineri, 8 Iulie 2011, a fost ultimul zbor al navetei americane Atlantis. Atlantis e ultima naveta activa, si se pare ca va fi pensionata dupa acest zbor. Deci NASA isi incheie vestitul Space Shuttle Program.

Mi-ar place ca acest post sa aiba ceva zambete in el, dar nu are. E trist cand ceva frumos se incheie. E trist cand inchidem ceea ce a fost trairea unui vis pentru prima data.

De cand am aflat ca pamantul nu e plat, si ca de fapt suntem un bulgare de pamant aruncat in spatiu, ne-am imaginat cum ar fi daca am iesi afara. Si am iesit, cu costuri si eforturi, dar am iesit. Si a fost o victorie. Si am tot iesit de atunci. Am ars sute de barili, dar nu imi pare rau deloc dupa nici un gram de petrol folosit la lansari; am pierdut oameni valorosi, pe care oricum nu i-am fi intalnit niciodata personal, dar nu conteaza. Au fost tragedii, dar nu ne-au oprit sa mai visam un pic.

Totusi, e un moment cand trebuie sa demarezi programul Rabla in orice. Shuttle-ul e invechit, conceptul e invechit, afara cu rahatul vechi, acum ne ocupam de rahatul proaspat. Vezi ce incearca sa faca baietii de la Spacex.

Ar fi fain daca mai mutla lume ar tine minte ca STS 135 a fost ultimul zbor al unui shuttle american, dar mi-e teama ca nu o sa fie decat o mana de oameni. Pentru ca nu e un sfarsit, e o tranzitie. Cati tineti minte care a fost ultimul zbor oficial al unui biplan? Dar asta nu ne-a oprit sa mai zburam.

The shuttle is dead, long live the space rocket!

  

Lasă un răspuns

