Prezumtia de vinovatie…

Posted: 8 Iulie 2011 in Relaxari
Etichete:, , ,

… sau cum m-am lecuit eu de donare de sange.

Am mers azi dimineata sa donez sange. Nu pentru cineva anume, care se poarta, ci asa, pur si simplu, o datorie civica. In perioada 2003-2008 am donat destul de regulat, de doua ori pe an, dar am intrerupt in perioada cand am fost plecat in SUA.

Dupa cateva declaratii pe proprie raspundere si teste de fier si glicemie,urmeaza o alta camera unde iti ia tensiunea si te intreaba tot felul. La intrare, coada destul de mare. De obicei e liber, dar acum era un grup mare care dona pentru o doamna. Astept rabdator, ascultand povestile celor din jur. Iese un tanar, suparat: „Nu ma lasa sa donez! Pentru ca am prietena doar de 3 saptamani!„.

Ma crucesc si intru si eu! Ma intreaba tanti de acolo daca am probleme cu capul, inima, ficatul, stomacul etc. „Nu, din cate stiu eu„. „Sunteti alergic la ceva?” Si aici am un moment pe care nevasta il descrie ca „mult prea multa sinceritate„… Zic ca is alergic la Penicilina. (Acu’ 10 ani o tanti s-a uitat pe un EEG de-al meu, si mi-a zis ca daca nu is epileptic, atunci sigur is alergic la penicilina). „Nu puteti dona daca sunteti alergic!„. „Dar.. nu e confirmat… asa a zis doctorita cealalta, pe baza unui EEG, asta se considera diagnostic de alergie?” „Hm, aveti dreptate, dar tot nu va putem lasa sa donati…” „Si daca nu ziceam nimic, ma lasati? Nici macar nu vreau sa donez pentru cineva, vreau sa donez asa, sa salvez pe unu, pe altul, ca in reclama de pe usa!” „Imi pare rau… Va rog sa va intoarceti cand puteti dovedi ca nu sunteti alergic la penicilina…

In concluzie, la centrul de transfuzie sanguina Cluj, esti vinovat pana nu dovedesti contrariul

– daca te scapi sa zici ca poate esti alergic, esti alergic pana nu aduci dovada ca nu esti! Si tantile de acolo au urechi foarte bune!

– daca zici ca te-a sagetat azi dimineata in zona ficatului, sigur ai ciroza. Dovedeste ca nu ai ciroza si mai vedem…

– daca ti-ai schimbat partenera in ultimele 6 luni, ai o gama larga de BTS-uri. Mai bine declari ca ai facut-o neprotejat cu un partener cu HIV, ca te-ai gandit ca e kinky, ca tot acelasi lucru e.

Dragelor de la Centru, daca vreti ca omul sa doneze, puneti un set de teste fixe, care sa dovedeasca stiintific ca sangele respectiv poate sa fie transferat la un bolnav! In fata mea a fost admis un vagabond, si a trecut, cu toate ca nu is convins ca organismul lui e mai limpede decat al meu. Dar omul stia ce sa declare pe proprie raspundere.

Imi si desfac o bere, de la care m-am abtinut ieri ca sa pot dona azi…

Comentarii
  1. Io spune:

    In dezacord
    Doamnele si-au facut datoria foarte bine. Cum ne civilizam si noi un pic, si se respecta reguli (de bun simt in general), cum ne deranjeaza.

    • nexulescu spune:

      Pe site-ul oficial sunt trecute conditiile pentru a dona: http://www.doneazasange.ro/cine_poate_dona.html
      Mi-am pierdut o dimineata intreaga, pentru ca acceptarea unui donator nu se face dupa niste reguli fixe. Daca scria acolo ca daca ai alergii, sau esti suspect de alergii, nu te accepta, nu as mai fi mers. La fel si baiatul din fata mea, care nu stia saracul ca daca are prietena noua nu are voie sa doneze.

      • Io spune:

        Nu cred ca putem vorbi de reguli fixe, poate nu le-ar ajunge 3 pagini sa le scrie pe toate, si atunci omu si-ar pierde interesul sa le citeasca, ca doar e prea mult de citit.
        Eu cred ca perspectiva ar trebui sa fie: Daca as fi eu cel care primeste sange, as vrea sa ma trezesc cu alergii, boli venerice sau alte chestii?
        Apreciez gestul tau, si cand lamuresti alergia aceea la penicilina (!!!) cheama-ma si pe mine sa donam.

  2. miha baciu spune:

    pai acuma nu mai e faza ca fac o groaza de teste (BTS-uri in principal) pe sangele recoltat si cu ocazia asta afli si daca ai ceva sau nu ? 🙂
    in 2003 cand am donat singura data nu intrebau nimik ….desi sunt si eu alergica…nu stiu la ce …:)

    PS . Nexu….ti-ai schimbat numarul de orange?? trimite-mi mesaj privat pe facebook cu noul tau nr pls…ca vreau sa vb cu tine…

Lasă un răspuns

