Ai patit ceva, puiu’ lui mama?

Posted: 6 Iulie 2011 in Relaxari
Etichete:, ,

De cand a aparut FOCA in viata noastra, am incercat sa ma comport cu ea ca si cu oricare alt adult. Bineinteles ca nu poti tot timpul, doar is TATI, is adult… asta inseamna ca stiu smecherii pe care copiii nu le stiu.

Una dintre ele e distragerea atentiei: „Uite, FOCA, ce-i la televizooooor!!!” si mai bagi pe nesimtite o imbucatura de ou fiert in gura care inainte era blocata pe INCHIS.

Ei bine, chestia asta devine extrem de utila cand copilul pateste ceva: cade, il pisca ceva, ii iei ceva cu care nu are voie sa se mai joace (cutite, topoare si alte jucarii total recomandate sub 4 ani). Si am mai aflat ceva: copiii se sperie de sperietura ta. Drept urmare, aplic si mai abitir distragerea atentiei, incercand sa-i distrag atentia de la sperietura mamei (bineinteles, daca reusesc sa ma calmez io in timp).

Eram ieri la Nasu acasa, dupa niste gratare si fum inhalat la greu… Ne faceam siesta, si Nasu impartea de toate, cu preponderenta alcool, la toata lumea. Si se intoarce el, se impiedica de nepoata-sa, care i se incurca intre picioare, scapa biata fetita de 3 ani steaua de mare cu care se juca, ajunge in pozitia culcat – de voie de nevoie, Nasu executa o bucata buna din Lacul Lebedelor prin aer, si incredibil ramane pe doua picioare fara sa verse un strop din paharul de vin pe care-l avea in mana.

No, aici incepe adevarata drama: eu ma holbam direct in ochii mari ai copilei, care era la un pas de lacrimi, de la vreo 50 cm distanta… si incep rapid, instinctiv, procedura descrisa la inceputul povestii: „Vai, oare a patit ceva steluta? Hai sa vedem. Vaaai, Nasule, ai dat steluta pe jos…”.

O secunda mai tarziu, fata devine brusc interesata de soarta stelutei si incepe atenta sa o analizeze, uitand total ca si ea a fost la un pas sa fie strivita de animalul de 85 de kile.

Doua secunde mai tarziu (ca atata i-a trebuit sa ajunga din partea cealalta a camerei), fetita e coplesita de imbratisari si pupaceli ingrijorate ale mamei. „E ok, nu are nimic…” incerc eu. Nimic, nici un raspuns. „Las-o, nu o speria, chiar e ok, daca nu o lasi o sa inceapa sa planga…” incerc eu din nou. Imbratisarile continua, pupacelile la fel. „Ce ii zici lui maica-sa cum sa-si grijeasca copilul?” se aude de undeva vocea neveste-mi-i. Io tac, ce sa fac, daca nevasta nu e de acord…

Sapte secunde mai tarziu, fetita se uita deja la mine cu ochii umezi (pot sa jur ca imi transmitea telepatic: „Cled ca s-a intamplat ceva lau, si tlebuie sa plang, de ce nu m-ai lasat sa plang inainte?„).

Situatia de dezamorseaza, copil are cele 2 maini si 2 picioare, urechile is intregi, fundita din par e la locul ei. Incepe o discutie aprinsa intre barbati, care imi tineau partea, si mame, ca Nexu a facut bine, ca mamele is over-protective etc… Si ma-sa, ca sa se scuze cumva pentru ca a distrus atat de usor toata munca mea brucewilliceasca de a evita o catastrofa, se justifica:

Eu cand o vad ca a patit ceva, si nu plange, ma gandesc ca de-aia nu plange, ca nu are un umar pe care sa planga, si de-aia m-am dus asa la ea...

Poate va veni o zi cand noi barbatii vom intelege cum gandesc  femeile, si mai ales mamele…

 

Comentarii
  1. George Serban spune:

    de milioane… doamne cat adevar :))

  2. Diana Serban spune:

    „Nasu executa o bucata buna din Lacul Lebedelor prin aer, si incredibil ramane pe doua picioare fara sa verse un strop din paharul de vin pe care-l avea in mana”…partea asta ii bestiala…nu m-am abtinut sa nu pun un comment…:D

  3. STEFANIA spune:

    FFFF tare si perfect adevarat….

  4. kiki spune:

    ce tare…am citit si eu cu intarzaiere….ar trebui sa te faci scriitor..de comedii….foarte tare si adevarat…nu imi place un cuvant „animalul” sau cel putin Nasu zicea sa ii spunem altfel, poate pestele..ca tot ii obsedat de pesti sau mai bine balena…dar nu de 85 de kg..s-a cantarit azi si are 83 kg 🙂 pupici

  5. Nasa spune:

    ce kiki ? sunt Nasa

  6. Stefa spune:

    tare kiki asta…. tre sa o cunosc si eu… si pe nasa

Lasă un răspuns

